Klantenservice

Onze contactgegevens
Tel
+31 (0)342-461815
Fax
+31 (0)342-462260
Onze bedrijfsgegevens
 
Zinkenkoper.be
Adres
Schoolstraat 92
 
3864 MK Nijkerkerveen
KvK
32096560 (Gooi & Eemland)
BTW nr
NL8120.50.149.B01
Bedrijfsfilm
Benodigheden
1. Waarom zou ik bij Dasco B.V. artikelen kopen?
- Dasco B.V. biedt uitstekende producten tegen zeer scherpe prijzen
- Uw bestelling wordt gratis bezorgd vanaf € 350,- excl. BTW
- Kleine producten tot 1,00 meter worden gratis geleverd met de pakketdienst vanaf € 100,- excl. BTW.
- Eenvoudig betalen via Bancontact / Mister Cash of per bankoverschrijving.
2. Moet ik kunnen solderen?
Nee, de hemelwaterafvoer wordt niet gesoldeerd en de dakgoten kunnen wij voor u compleet in elkaar solderen tot maximaal 4,5 meter i.v.m. transport. Voor de mastgoten (half ronde vorm) hebben wij speciale verbindingstukken, hierbij hoeft u dus helemaal niet meer te solderen.

Ja, bij bakgoten en maatwerkgoten moet u de verschillende prefab lengtes aan elkaar solderen. In onze webshop verkopen wij soldeergereedschap voor de professional. U kunt het soldeergereedschap ook huren bij bijvoorbeeld Bo-rent.
3. Wat heb ik allemaal nodig?
Op onze website kunt u zelf een dakgoot met regenpijp samenstellen via onze bestelhulp. Er worden u een aantal vragen gesteld en vervolgens rekent het systeem uit wat u allemaal nodig heeft en wat het kost. Daarna kunt u het pakket eenvoudig bestellen.
4. Wat zijn de afmetingen van de verschillende typen bakgoten en mastgoten?
Afmetingen bakgoten

B30

B37

B44

Afmetingen mastgoten

M20

M25

M28

M30

M33

M37

M44
5. Hoeveel gootbeugels heb ik nodig voor mijn dakgoot?
De maximale afstand tussen twee gootbeugels is 60 cm. De randbeugels dienen op maximaal 20 cm vanaf de zijkant van de dakgoot geplaatst te worden.

Om het aantal gootbeugels te berekenen is het verstandig 0,2 meter bij de dakgootlengte op te tellen, zo weet u zeker dat de randbeugels op maximaal 20 cm vanaf de zijkant geplaatst kunnen worden. Dus bij een dakgoot van 12 meter heeft u 12,2 meter/0,6 meter = 21 gootbeugels nodig.

Onze bestelhulp help u bij het bepalen van de benodigde onderdelen en reken uit hoeveel beugels, kopschotten, wrongen etc. u nodig heeft voor een compleet dakgoot- en hemelwaterafvoerpakket.
6. Welke afmeting regenpijp heb ik nodig?
Met onze rekentool krijgt u advies over de afmeting / diameter van de regenpijp. Vul de dakafmetingen in en bereken de diameter van de regenpijp en het aantal tapeinden (uitstroompunten van goot).
7. Met welke bochten kan ik een zwanenhals maken?
De hemelwaterafvoerbochten passen in en over de regenpijp. De bochten passen ook in en over elkaar. U kunt dus met 2 dezelfde bochten een sprong in de regenpijp maken (zwanenhals). In onderstaande tabel kunt u bekijken welke producten u het beste kunt gebruiken bij de aangegeven sprong in milimeters.

Ø 60 mm
vanaf 145 mm2 bochten van 72° + evt. extra regenpijp

Ø 80 mm
tot 55 mmStandaard spronbocht 50 mm
tot 145 mm2 bochten van 40°
tot 210 mm2 bochten van 72°
tot 300 mm2 bochten van 85°
tot 370 mmSet telecoop bochten klein
tot 535 mmSet telecoop bochten groot
meer dan 535 mm2 bochten van 85° + 1 meter regenpijp

Ø 100 mm
tot 55 mmStandaard spronbocht 50 mm
tot 145 mm2 bochten van 40°
tot 290 mm2 bochten van 72°
tot 500 mm2 bochten van 85°
meer dan 500 mm2 bochten van 85° + 1 meter regenpijp
8. Mijn gewenste product staat er niet tussen, wat nu?
Mocht u een product willen bestellen wat niet op de website staat, neem dan contact met ons op. Wij kunnen het product bijna altijd binnen 2 werkdagen aan u leveren. Voor zinken of koperen zetwerk (maatwerk) raden wij u aan ons een email te sturen met een tekening of schets. U kunt de tekening ook uploaden op onze website.
9. Wat is de levensduur van Zink?
De levensduur is afhankelijk van de verschillende stoffen waaraan het zink gedurende de jaren blootgesteld wordt. Uit onderzoek is gebleken dat men uit kan gaan van een levensduur van ongeveer 40 jaar voor zink. PVC hemelwaterafvoersystemen gaan slechts 15 jaar mee. Per saldo is zink goedkoper dan PVC
10. Met welke maatafwijkingen moet ik rekening houden?
De perfectie bestaat niet, vandaar dat u bij het bestellen rekening moet houden met onderstaande maatafwijkingen.
Dakgoot lengte:+/- 1 cm
Regenpijp lengte:+/- 1 cm
Zetwerk doorsnede:+/- 1 mm
Zetwerk lengte:+/- 1 cm
Dakbeugel dakhelling:+/- 3 graden
11. Wat is de kwaliteit van het zink?
Wij leveren zink met de kwaliteit zoals omschreven in EN 988. Dit betekent dat wij een legering leveren op basis van elektrolytisch zuiver zink met een zuiverheid van 99,995% (Z1 volgens EN 1179) met een kleine toevoeging van de legeringselementen koper, titaan en aluminium.
12. Wat is de materiaaldikte van het zink?
De standaard zinkdikte van de bakgoten en mastgoten bedraagt 0,8 mm en van de regenpijp 0,65 mm. Alleen voor onze kleinste mastgoten (M20, M25, M28 en M33) is de zinkdikte 0,7 mm. Op aanvraag is het ook mogelijk om maatwerk goten te leveren met een grotere materiaaldikte, dit is echter alleen gebruikelijk bij monumentale panden.
Bestellen
1. Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
U kunt eenvoudig uw bestelling plaatsen in onze webshop zodra u één of meerdere producten in uw winkwelwagen heeft geplaatst. Tijdens het afronden van uw bestelling kunt u zelf kiezen wanneer de bestelling afgeleverd moet worden en hoe u wilt betalen. Na het afronden van uw bestelling ontvangt u altijd een bevestiging per email. Mocht u er niet uitkomen op onze website dan kunt u het beste telefonisch contact met ons opnemen.
2. Wat is een Waardebon code?
Wanneer u een bestelling plaatst en uw ervaringen over ons bedrijf deelt met onze websitebezoekers, ontvangt u van ons een presentje in de vorm van een waardebon. Zo kunnen wij de vele positieve reactie van onze klanten delen met nieuwe bezoekers.
Afrekenen
1. Hoe kan ik betalen?
Bancontact / Mister Cash
Bij Dasco B.V. kunt u uw bestelling direct betalen via Bancontact / Mister Cash. Met Bancontact / Mister Cash kunt u veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. Bankontact / Mister Cash is beschikbaar voor Belgische klanten die bankieren bij AXA Bank, Belfius Bank, BNP Paribas Fortis, CBC, ING Bank, KBC of VDK Spaarbank. Voor betaling met Bancontact / Mister Cash wordt een toeslag van 1,9% berekend.

Creditcard
U kunt uw aankoop betalen met uw creditcard van Mastercard of VISA. Na het plaatsen van uw bestelling wordt u gevraagd om o.a. uw creditcardnummer en beveiligingscode in te voeren. Zodra uw betaling is geslaagd ontvangt u van ons een bevestiging van uw bestelling. Voor betaling met creditcard wordt een toeslag van 1,9 % berekend.

Paypal
Eenvoudig betalen met uw paypal-account behoort ook tot de mogelijkheden. U kiest in het bestelproces voor betalen via paypal, waarna u de bestelling eenvoudig kunt betalen met uw paypal-account. Voor betaling met paypal wordt een toeslag van 3,5% berekend.

Belfius
Voor Belfius-klanten is er de mogelijkheid om direct te betalen via uw eigen bank. U betaald uw bestelling via uw vertrouwde bankomgeving. Voor betaling met Belfius wordt een toeslag van 1,0% berekend.

Vooruitbetalen
U kunt er ook voor kiezen om uw bestelling te betalen per bankoverschrijving. Uw bestelling wordt pas verwerkt nadat wij de betaling ontvangen hebben. Hierdoor kan de leverdatum afwijken van uw voorkeursdatum. De betaalinstructies staan vermeld in de bevestigingsmail die u ontvangt na het plaatsen van uw bestelling.

Contant bij ophalen
Indien u de bestelling ophaalt in Nijkerkerveen kunt u ervoor kiezen om deze contant af te rekenen. Het totaalbedrag staat vermeld in uw bevestigingsmail. Let op: er is geen PIN aanwezig.
2. Het lukt niet om te betalen met Mister Cash. Wat nu?
1. Controleer uw bank
Indien het niet lukt om online te betalen via Bancontact/Mister Cash dient u te controleren of u bankiert bij één van onderstaande banken:
- AXA Bank
- Belfius Bank
- BNP Paribas Fortis
- CBC
- ING Bank
- KBC
- VDK Spaarbank

Staat uw bank hier niet tussen? Informeer dan bij uw bank of u online betalingen kunt verrichten met Bancontact/Mister Cash.

2. Controleer uw kaart
Neem contact op met uw bank om te controleren of uw kaart geschikt is om online betalingen te verrichten met Bancontact/Mister Cash. Wij kunnen u hier helaas niet bij helpen.

3. Lukt het nog niet? Kies een andere betaalmethode.
Lukt het na bovenstaande stappen te hebben doorlopen nog steeds niet om online te betalen met Bancontact/Mister Cash? Dan kunt u de betaling afbreken en kiezen voor een andere betaalmethode. Zodra uw betaling is ontvangen, ontvangt u van ons een bevestiging van uw bestelling. Bij 'vooruitbetalen' ontvangt u deze bevestiging direct.
3. Wat houdt de afkoelingsperiode in?
In het kader van de Wet Kopen op Afstand heeft de consument bij het doen van aankopen via Internet recht op een 'afkoelingsperiode' van 7 werkdagen na aflevering van het product.Binnen deze periode mag een product worden teruggestuurd zonder opgaaf van reden.
Producten die beschadigd of gebruikt zijn, komen niet voor restitutie in aanmerking.

De kosten en het risico van het retourneren zijn voor rekening van de klant.
Verzendkosten die gemaakt zijn voor het versturen van het product van de leverancier naar de klant worden niet geretourneerd.Dasco B.V. is verplicht om binnen 30 dagen de bedragen terug te betalen die reeds door de consument betaald zijn.

Om gebruik te maken van uw herroepingrecht, geeft Dasco B.V. u 7 werkdagen de tijd om een herroepingaanvraag in te dienen.Deze tijd gaat in vanaf de dag dat u het product in kwestie heeft ontvangen.

Wees ervan bewust dat het herroepingrecht niet van toepassing is voor zakelijke klanten van Dasco B.V.
Bezorgen / Ophalen
1. Levert u aan iedereen in Nederland en Belgie?
Wij leveren aan alle particulieren en bedrijven in Nederland en Belgie. Op www.zinkenkoper.be kunt u alleen een bestelling plaatsen indien uw afleveradres in België ligt. Dit komt doordat de leveringscondities zoals vermeld op deze website alleen geldig zijn bij aflevering in België.

Ligt uw afleveradres in Nederland? Dan raden wij u aan om uw bestelling te plaatsen op www.zinkenkoper.nl.
2. Wat is de levertijd van de artikelen?
Let op: vanwege zomervakantie zijn wij gesloten van vrijdag 28 juli 2017 t/m vrijdag 18 augustus 2017. Bestellingen welke na woensdag 26 juli 2017 12.00 uur worden geplaatst zullen na 21 augustus worden verwerkt.

Standaard
Voor nagenoeg alle producten geldt: indien voor 12.00 uur bestelt op maandag t/m vrijdag, binnen 2-3 werkdagen in huis. Indien de levertijd hiervan afwijkt staat dit bij het product vermeld.

Maatwerk
Voor maatwerk geldt standaard een levertijd van 3-4 werkdagen. Heeft u met spoed maatwerk nodig? Neem dan telefonisch contact met ons op, wij zoeken dan samen naar een geschikte oplossing.
3. Hoe wordt het geleverd?
Uw bestelling wordt met een vrachtwagen of bus geleverd. Wij maken gebruik van vervoerders die zijn toegerust op het transporteren van zinken en koperen goten. Indien een vrachtwagen uw huis niet kan bereiken, neem dan contact met ons op. Voor kleinere producten (tot 1,0 meter) maken wij gebruik van de pakketdienst.
4. Wat zijn de verzendkosten?
Standaard bezorging
Uw bestelling wordt gratis bezorgd, bij besteding vanaf € 350,- (excl. BTW). Indien uw orderbedrag lager is, zal € 45,- aan verzendkosten worden gerekend.

Pakket bezorging
Kleinere producten (tot 1,0 meter) worden gratis verstuurd met de pakketdienst bij besteding vanaf € 100,- excl. BTW. Indien uw orderbedrag lager is, zal € 15,- aan verzendkosten worden gerekend.

Ophalen
Indien u kiest voor het ophalen van uw bestelling in Nijkerkerveen worden er natuurlijk geen verzendkosten berekend.
5. Moet er iemand thuis zijn als het bezorgd wordt?
Bij het lossen dient minimaal 1 persoon aanwezig te zijn. U kunt eventueel ook een opmerking met de bestelling meesturen waar wij op uw risico de goederen kunnen neerleggen indien u niet thuis bent. Desgewenst is het ook mogelijk dat de chauffeur 1 uur voor levering contact met u opneemt, zodat u ervoor kunt zorgen dat er iemand aanwezig is bij het afleveradres. Dit kunt u aangeven bij opmerkingen tijdens het bestelproces.
6. Hoe laat wordt de bestelling bezorgd?
De routes van de vrachtwagens worden de avond voor levering bepaald. Het tijdstip van leveren kunnen wij niet van te voren aangeven. U kunt een opmerking met het bestellen meesturen dat u bijvoorbeeld 1 uur voor levering gebeld wilt worden door de chauffeur, zodat u ervoor kunt zorgen dat er iemand aanwezig is bij het afleveradres. Daarnaast kunt op de dag van levering het geplande afleveringstijdstip telefonisch bij ons opvragen (vanaf 8.00 uur).
7. Kan ik de bestelling ook komen ophalen?
U kunt de bestelling ook gratis komen ophalen bij ons bedrijf aan de Schoolstraat 92 in Nijkerkerveen. In de bestelbevestiging staat aangegeven vanaf welke datum u de bestelling kunt ophalen. Op de ophaaldatum ligt uw bestelling na 16.00 uur klaar. Op daaropvolgende werkdagen kunt u tussen 8.00 en 17.00 uur bij ons terecht voor het ophalen van uw bestelling. Let op: er is geen PIN aanwezig.
8. Moet ik mijn bestelling controleren bij ontvangst?
Controleer uw zending bij ontvangst op zichtbare beschadigingen en laat bij een beschadiging de chauffeur hier een notitie van maken op de aftekenbon alvorens u deze tekent. Desgewenst kunt u deze notitie ook zelf op de aftekenbon zetten voordat u tekent.

Zending toch beschadigd?
Wij verzoeken u één of meerdere foto's van de beschadiging te mailen naar info@zinkenkoper.nl. Vermeld daarbij altijd of de beschadiging aan de buitenzijde zichtbaar was en of u hiervan een notitie heeft laten maken op de aftekenbon.

Geen notitie laten maken?
Nadat u heeft getekend bent u zelf verantwoordelijk voor uw zending. Indien u verzuimd heeft een notitie te laten maken op de aftekenbon en later alsnog een beschadiging ontdekt valt dit onder uw eigen verantwoordelijkheid.
9. Ik heb mijn bestelling beschadigd ontvangen. Wat nu?
Wij verzoeken u één of meerdere foto's van de beschadiging te mailen naar info@zinkenkoper.nl. Vermeld daarbij altijd of de beschadiging aan de buitenzijde zichtbaar was en of u hiervan een notitie heeft laten maken op de aftekenbon.

Geen notitie laten maken?
Nadat u heeft getekend bent u zelf verantwoordelijk voor uw zending. Indien u verzuimd heeft een notitie te laten maken op de aftekenbon en later alsnog een beschadiging ontdekt valt dit onder uw eigen verantwoordelijkheid.
Monteren
1. Plaatsingsinstructie voor een dakgoot
Bekijk hier de plaatsingsinstructies voor een dakgoot.
2. Plaatsingsinstructie voor een verbindingsstuk
Bekijk hier de plaatsingsinstructies voor een verbindingsstuk.
3. Plaatsingsinstructie voor een regenpijp
Bekijk hier de plaatsingsinstructies voor een regenpijp.


Zinkenkoper.be
Schoolstraat 92
3864 MK Nijkerkerveen
KvK: 32096560 (Gooi & Eemland)
BTW nr: NL8120.50.149.B01
Klantenservice
Telefonisch: +31 (0)342-461815
8.00 tot 17.00 uur
E-mail: info@zinkenkoper.be
© 2017 zinkenkoper.be - Alle rechten voorbehouden - Algemene voorwaarden
* Bekijk voor uitzonderingen de pagina klantenservice.